Ramen De Beerendonck Venlo - Jacques Vonk

Ramen De Beerendonck Venlo

Glas-in-loodramen terug geplaatst in De Beerendonck

Voor de kapel van Bejaardencentrum De Beerendonck in Venlo maakte Jacques Vonk ooit een zestal kleine ramen met Bijbelse voorstellingen. Zo zagen de ramen er oorspronkelijk uit:

Aanbidding der Drie Koningen.                                  Genezing van de bezetene

Job op de mestvaalt                                                      Opwekking van Lazarus

Prediking op het Meer van Galilea                             Simeon draagt Jezus op in de tempel

Na renovatie van dit bejaardencentrum bleken de ramen voor restauratie naar Glasatelier Flos in Steyl te zijn gegaan, en vervolgens naar de zolder verhuisd van de Venlose zorginstelling Maria Auxiliatrix. Daar werden ze door de Stichting Jacques Vonk met hulp van de Zorggroep Venlo in bruikleen verkregen voor een expositie in Museum Land van Valkenburg in 2011. Daarna zijn ze in 2014 feestelijk teruggeplaatst in de hal van de huidige Beerendonck, tegen een moderne achtergrond.