Jacques Vonk Zaal - Jacques Vonk

Jacques Vonk Zaal

Klik op het portret van Jacques Vonk om het filmpje  van TV Valkenburg te bekijken. Deze opname zijn gemaakt bij gelegenheid van de opening van de expositie van Jacques Vonk in de
gerestaureerde kasteelhoeve Houthem – St. Gerlach
MUSEUM VALKENBURG UITGEBREID MET JACQUES VONKZAAL

Museum Land van Valkenburg heeft op 20 november 2016 een nieuwe museumzaal in gebruik genomen die voor velerlei doeleinden geschikt is. De Stichting Jacques Vonk heeft de renovatie van deze zaal gesubsidieerd en daarmee de naam van de Valkenburgse schilder en glazenier Jacques Vonk aan de zaal mogen verbinden.

Nu het Museum steeds meer tentoonstellingen organiseert – méér dan tien per jaar - was gebrek ontstaan aan vergader- en expositie ruimte. Ook was er behoefte aan een zaal waar bezoekers filmpjes kunnen bekijken of lezingen bijwonen. Zo ontstond het plan deze  opslagruimte te renoveren en het museum met een multifunctionele ruimte uit te breiden.

Alle opknapwerkzaamheden uitgevoerd zijn door vrijwilligers van de Stichting Jacques Vonk en van het Museum. Ook de gemeente Valkenburg en het Museum hebben aan de kosten van o.m. inrichting en verlichting bijgedragen.

De nieuwe zaal is in gebruik genomen met de expositie ‘Het Limburg van Jacques Vonk’. Deze tentoonstelling heeft al veel bezoekers getrokken van individuen en groepen  belangstellenden. Op de foto leidt mw. Annie Essers een groep dames uit Kerkrade rond.